[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/speedway.bg/httpdocs/include/database.class.php on line 94: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:50545 Library:50642
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/speedway.bg/httpdocs/include/database.class.php on line 94: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:50545 Library:50642
speedway.bg :: История на Speedway / 1
             url http://speedway.bg      e-mail  admin@speedway.bg   
  Logo (image)  
 
Начало | За нас | Форум | ПриятелиУсловия за ползване | Контакти  
 
 
Правила

История на Speedway

Устройство на мотоциклета

Нашите състезатели

Републикански шампиони

Международни шампионати

Новини

Галерия

Архивни

Видео Архиви

Полезни връзки
 
 
 
 
 
 
Facebook (image) Speedway група във Facebook
 
 
Условия за реклама
банер до 150px по дългата страна
admin@speedway.bg
или страница Контакти
 
 
Baner (image)
 
Baner (image)
 
 
Photot-Cult.com
 
alltimecams.com
 
 
Baner (image)
 

История на Speedway / 1


Как започва всичко

Image

Мотоциклетният спорт на писта се появява съвсем случайно в 1923 г. В австралийското селище Уест Мейтленд се състояла традиционната селскостопанска изложба, интересът към която бил малък и се посещавала твърде слабо. За да привлече публика, някой си Д.Хоскинс решил да организира демонстративни съревнования за мотоциклетисти. За целта била избрана пясъчна площадка на територията на изложбата. Резултатът надминал всички очаквания: събрали се предостатъчно желаещи да наблюдават вълнуващите състезания.

Видяла в тези демонстрации хубава реклама на изложбата, администрацията решила да провежда редовно такива съревнования. Предприемчивият Хоскинс не спрял дотук – отначало той устройвал мотоциклетни демонстрации в австралийските градове,а по-късно се прехвърлил в Англия.
Във втората половина на 20-те години на миналия век в Европа и САЩ започнало истинското нашествие на пистовия мотоциклетен спорт. За това спомогнало обстоятелството, че за пистови състезания можело да се приспособят обикновени стадиони и хиподруми. Използвали се всякакви мотоциклети, но скоро техническата мисъл подсказала: нужен е специален пистов вариант. За тази цел започнали да монтират двигателя на рамата така, че мотоциклетът да има нисък център на тежестта.

Много страни могат да претендират, че имат своя особена роля за развитието на спийдуея. Работата е в това, че в някои от тях в началото на 30-те години на миналия век вече започнали да организират официални състезания, които даже провъзгласили за шампионати на Европа.Днес трябва да се признае, че първенството принадлежи на Англия, където спийдуеят веднага бил поставен на здрава техническа и финансова основа и където от 1929 г. започнали да се организират първенства, в които наред с местните спортисти-професионалисти стартирали и най-добрите майстори от други страни. Осем години по-късно била въведена нова по-справедлива система за определяне на победителя: 20 серии, в които 16-те състезатели се срещат с всеки от съперниците. Разстоянието – четири обиколки всяка серия. Тази система е в сила и до сега.

Популярността на турнира в Англия бързо нараствала. В 1936 г. се състоял първият индивидуален световен шампионат по спийдуей. На стадион „Уембли” в Лондон стартирали 63-ма мотоциклетисти от 12 страни. След квалификационните състезания за финала, който се състоял на 10 септември, се класирали 9 англичани, 4 австралийци, 2 американци и 1 датчанин. Първият световен шампион станал Лайнел ван Прааг /Австралия/ с Джап. До Втората световна война се състояли още 2 шампионата. Те се възобновили едва през 1949 г. До 1960 г. включително всички 15 световни финала се състояли на „Уембли”. Рекордьор по броя на шампионските титли е новозеландецът Иван Маугер - 6, следван от Ове Фундин /Щвеция/ - 5, Бари Бригс /Нова Зеландия/ - 4.

1 2

 
©2009 - 2024 Speedway.bg 
Всички права запазени
SSH design