url http://speedway.bg      e-mail  admin@speedway.bg   
  Logo (image)  
 
Начало | За нас | Форум | ПриятелиУсловия за ползване | Контакти  
 
 
Правила

История на Speedway

Устройство на мотоциклета

Нашите състезатели

Републикански шампиони

Международни шампионати

Новини

Галерия

Архивни

Видео Архиви

Полезни връзки
 
 
 
 
world map hits counter
 
 
Facebook (image) Speedway група във Facebook
 
 
Условия за реклама
банер до 150px по дългата страна
admin@speedway.bg
или страница Контакти
 
 
Baner (image)
 
Baner (image)
 
 
Photot-Cult.com
 
alltimecams.com
 
 
Baner (image)
 

История на Speedway / 2


 

Image

Сегашната формула за провеждане на световния шампионат е твърде сложна,тъй като в борбата за титлата се включват стотици състезатели /повечето от тях професионалисти/ от много страни. Серия подборни състезания се провеждат в континенталната зона на Европа, откъдето петима мотоциклетисти добиват право за финала.Останалите единадесет се излъчват от т.нар. интерконтинентален финал /предшестван от квалификационни състезания/, в който участват най-добрите мотоциклетисти от Нова Зеландия, Австралия, САЩ, Англия и Скандинавските страни.

През 1960 г. било отбелязано раждането на още един шампионат – отборния, проведен по инициатива на полското списание „Мотор”. Първи победители в Гьотеборг станали представителите на Швеция, начело със знаменития Ове Фундин. Главни съперници във всички следващи първенства били отборите на три страни – Англия /8 победители/, Швеция /6/, Полша /4/.
През 1974 г. в шведския град Малмьо се състоял световният шампионат по двойки, завършил с успех на новозеландците Рони Мур и Иван Маугер. Досега представителите на Англия са заемали 6 пъти първото място. И накрая, през 1977 година бе сложено началото на индивидуалното първенство на Европа сред юношите.

Всички състезания се устройват на обикновени стадиони или специални писти с дължина 400 метра. От 1970 г. се провежда и световен шампионат на „дълга” писта – 1000 м. /пръв победител е Иван Маугер/, провеждат се шампионати на землена и тревна писта.
Не стояла на едно място и техниката. Усъвършенствали се и мотоциклетите за спийдуей. Английските Дъглас и Джап, били заменени с чешкия ЕСО, впоследствие ЯВА, с които дълги години се състезаваха най-известните мотоциклетисти. Тази машина имаше едно цилиндров двуклапанен двигател с ходов обем 500 куб.см. и мощност 50к.с.

В средата на 70-те години се появиха по-мощните четири клапанни двигатели, развиващи повече от 60 к.с. Първият от тях е английският Веслейк. Съвременната ЯВА е снабдена с такъв двигател. При пистовите мотоциклети няма спирачки, а за гориво служи метанол /метилов спирт/.

1 2

 
©2009 - 2017 Speedway.bg 
Всички права запазени
SSH design